TIL har denne sesongen gjenoppstått som et virkelig publikumslag. Snittet så langt i år på 4.527 er det beste siden 2011.
– Til søndagens kamp mot Sandefjord spanderer vi derfor billetter på alle mellom 4-18 år. Ta med klassen, nabolaget eller fotball-laget og kom på kamp. Skal Tromsø holde følge med Viking og Bodø/Glimt trenger vi et samlet Romssa Arena i ryggen, sier finansdirektør Tor-Andre Grenersen – som selv er norgesmester i fotball for nettopp TIL.
– Og det er ikke mulig å undervurdere effekten av å ha en fullstappet arena i ryggen. Vi tror også at fremtidens tribunegjengere må skapes nå. Barn og unge som forelsker seg i å være på kamp på Alfheim nå, kan oppleve en forelskelse som kan vare livet ut, sier han.
Han tror det er viktig for en by å ha identitetsmarkører som skaper samhold og stolthet.
– TIL er jo et av de sterkeste merkenavnene i Nord-Norge og med på å skape samhold og sterke opplevelser i fellesskap. Tromsø er en idrettsby og vi synes det er fantastisk gøy å få være med å bidra, sier Grenersen.
Innholdsansvarlig i Tromsø IL, Tina Gjøvik, setter stor pris på at Polaris Eiendom blir med på å fylle stadion.
– Dette er med på å gi mange barn og unge en spesiell opplevelse, sier hun
Hent ut gratisbillett til barna og kjøp billetter